Volgers

dinsdag 25 januari 2011

Een dubbel gehaakt randje om mijn nestabilitie + tutorial


Nadat ik het gehaakte randje uit de laatste Magnolia Ink.
had geprobeerd (zie één van mijn vorige posten),
kreeg ik ineens een nieuw ideetje.
Zoals je een bloem haakt met meerdere lagen,
kun je natuurlijk dit randje ook uit meerdere lagen laten bestaan.
Dus...de haaknaald maar weer voor de dag gehaald,
en uiteindelijk is dit het resultaat geworden.

Hieronder zie je een foto van de nestabiltie met gaatjes
en de twee gehaakte randjes, zonder designpapier eroverheen.

Ik zal proberen uit te leggen hoe ik het heb gedaan;
Voor de eerste ronding heb ik telkens in de gaatjes
3 losse en dan 1 vaste in het gaatje gehaakt.
Volgende toer;
Haak in elke van de ontstane boogjes eerst 1 halve vaste,
1 half stokje, 3 stokjes en daarna
weer 1 half stokje en 1 halve vaste.


Op de foto hieronder kun je zien hoe ik de tweede
rij boogjes heb gemaakt.
Ik ben aan de achterkant van het haakwerk begonnen
met 5 losse te haken en deze telkens vast te zetten met
een halve vaste in de vaste (die ik eerder had gemaakt in
de gaten voor de eerste boogjes).


Voor de 2e tour;
(eerst je werk weer naar de goede kant omdraaien)
Telkens in elk boogje haken;
1 halve vaste, 1 half stokje, 5 stokjes, 1 half stokje en 1 halve vaste.
Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is zo,
heb je vragen...stel ze gerust.


Ik heb het stempelafdrukje ingekleurd met distress inkt en daarna
uitgeknipt en met 3D tape op de cirkel geplakt.
Het papier is allemaal van de serie Lost & Found van My Mind's Eye,
de randen heb ik allemaal beinkt met walnut steel inkt.
De twee vlindertjes in de cirkel zijn van een hoekpons van Martha Steward,
waar ik weer wat plakpareltjes op heb geplakt.


Hier nog een close-up van de rechterbovenhoek.
Ik heb hiervoor de hartjespons van Martha Steward gebruikt.
De gebruikte bloemen komen allemaal van Hobbypaleis.


Slaap lekker allemaal en bedankt voor het
langskomen maar weer!

Groetjes,

Challenges;
The crafty pad - something girly
Just Magnolia - sketch
7kidschallengeblog - challenge yourself (double crocheted round the edge)
Stamp something - something cute
Papertake Weekly - ribbon and pearls
Bunny Zoes Crafts - love is in the air
Lets ink it up - anything goes


45 opmerkingen:

  1. ohhhhh meid wat gaaf ...wil ik ook whaha weet alleen t verschil niet tussen een vaste , stokje en losse whaha laat maar dus ....maar echt helemaal geweldig mooi!!
    liefs raf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Jeanet, het komt veel duidelijker over natuulijk. En het is van de fijne idëen die bij ons opkomen dat we het moeten hebben hé.
    Knappe kaart.
    grtjes
    Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OMG the crocheting is devine, what a fantastic idea, and Tilda is stunning. Thanks for sharing with us at LIIU, Suzanne x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schatje Jeanet is het geworden.
    Je ziet het steeds meer hè,ben toch wel blij dat
    ik kan haken,het is nog ontspanning ook toch!
    Geheel is weer een plaatje^_^

    Lieve groetjes
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk kaartje! Dat haakrandje geeft echt een super effect....moet toch ook eens gaan leren haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. owww heel mooi zeg , ik heb daar geen geduld voor he hihi, groetjes christa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow what a stunning card, such beautiful colours and your crocheting is amazing!! Thanks for joining us at LIIU and good luck
    Claire xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. whow wat een spetterend kaartje en wat ontzettend mooi heb je het gehaakt.

    Groetjes Ilonka

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Adorable sweet card Jeanet and pretty crochet frame too.
    luv
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, wat een prachtig kraatje en dat gehaakte randje is geweldig !!
    Alleen zo jammer dat ik niet kan haken, hahah
    Gr, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. jeee wat super zeg. ik heb me ooit verdiept in het haken maar zolang geleden dat ik er volgens mij niets meer van terecht breng.... ga het toch eens proberen! Je kaart is helemaal af, schitterend! bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtige kaart zeg! het gehaakte randje is super gedaan. Ik vind haken ook zo leuk om te doen.....het geeft net weer iets anders aan je kaart. Het stempeltje is ook heel leuk.
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel mooi meid zo de gebeidde rand en wat is je kaart prachtig geworden. Liefs Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je haakwerk is echt super mooi! Wat een gaaf kaartje Jeanet!
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende kaart Jeanet,lief die stempel,zo mooi ingekleurd.
    Heel mooi papier en details.
    Prachtig gedaan dat gehaakte randje.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een supermooie kaart Jeanet. En bedankt voor de tutorial. Ik ga het beslist een keer proberen want het effect is echt geweldig leuk. Ik heb afgelopen zomer voor het eerst weer wat simpele bloemetjes gehaakt. Je had me moeten zien zitten voor de computer op haaktles. Ha ha.

    Groet van Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ohh, geweldig Jeanet. Wat een prachtig geheel bij elkaar. Van die lieve zoete kleuren. Heel erg leuk gedaan met het gehaakte randje rondom. Bedankt voor de uitleg, misschien ga ik me er ook eens aan wagen.
    Groetjes Gretha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoy Jeanet,
    Jouw kaartjes springen er altijd al uit! En nu dit haakwerk er nog bij... Prachtig!
    Jouw kaarten zijn echte pronkstukjes!
    Fijne dag!
    xxx
    C.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig gehaakt randje. De kaart is zoals we gewend zijn van je, prachtig !! Groetjes, Aletta

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een schitterend kaartje heb je gemaakt , echt prachtig
    groetjes sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jeetje Jeanet je kaart ziet er weer geweldig uit,
    oooooh dat gehaakte kantje is echt helemaal geweldig.
    Hihihi toch de haaknaald en de schoolboeken maar weer eens te voorschijn halen denk.
    Pffff is wel erg lang geleden dat ik gehaakt heb maar volgens mij verleer je zoiets toch niet.

    Groetjes,Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een prachtig kaartje en zo mooi dat gehaakte randje ik krijg het niet voorelkaar super gedaan
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schitterend gedaan! Wat leuk dat je met ons deelt hoe je het hebt gedaan. Ik kan wel haken dus ik ga dit zeker eens proberen :)
    groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een geweldig mooie kaart. Zoveel warmte als er van deze kaart komt. En je haakwerk is schitterend. Jaren geleden heb ik wel gehaakt, maar ik heb geen idee wat het verschil tussen recht, een stokje of wat dan ook is.
    Groetjes,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw wat is die prachtig zeg!!! Ik zag de tutorial ook staan in het magazine, en ik ga die zeker nog eens uit proberen en die van jou ook als de eerst lukt :) haha...
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Stunning card and your attention to detail is fabulous. :)
    Thanks for sharing your creation with us at The Crafty Pad challenge this week. :)

    Debbie The Crafty Pad

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Jeanet. wat prachtig zeg. Helemaal geweldig die mooi gehaakte rand. Zou willen dat ik dat zelf kon!
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Jeanet. Wat een beauty zeg al die mooie details. En tilda is zo mooi gekleurd.
    Enne dat gehaakte randje is PRACHTIG!!. Gr Majo

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wouw schitterend kaartje jeanet
    erg leuk gedaan
    liefs chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hai Jeanet, Wauw knap stukje haakwerk weer zeg! Ik waag me niet aan het haken hoor, hihi! Maar leuk dat je hebt beschreven hoe je het gemaakt hebt! Een prachtig geheel is het geworden! Liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hoi jeanet,
    wat een praachtige kaart en die gehaakte rand is ook super.
    ben maar gelijk volger geworden.
    groetjes diana

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Stunning!! Truly GORGEOUS!!! Thanks so much for joining us at 7 Kids College Fund Challenges.

    Hugs,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. whahah..dat ga je bij mij dus echt niet op een kaart vinden whaha...ik kan echt niet haken !!
    Ga er ook niet aan beginnen want dat word toch een drama hihii...
    Ik vind het wel helemaal super hoor!!
    Je kaart is geweldig !!

    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig en wat een mooie kleuren.Ik kan niet zo heel goed haken maar je uitleg is zo duidelijk dat ik het misschien toch wel een keer ga proberen.
    Dank je voor je leuke reactie op mijn blog.

    groetjes Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wow, a stunning card and I love your crocheted frame. Thanks for linking up with us this week at TCP. Hugs x

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik vind het een super goed idee! Knap bedacht en bedankt voor de uitleg. De kaart is helemaal mooi trouwens, heel romantisch met die zachte kleurtjes.
    Hugs Ing

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Jeanet

    Bedankt voor je reactie op mijn kaart.
    Wat heb jij ook hele leuke kaarten erop gezet en vooral met dat rose haakpatroontje.
    Groetjes van Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoiiii, dat heb je super gedaan en zo goed uitgelegd. Je kaart is mooi geworden.
    Leuk dat je ook meedoet aan de DT-Call, ik ga voor je duimen hoor!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wow!!!!! Gorgeous! love how you did that crocheting!!!!! Beautiful work!
    Thanks for joining the Just Magnolia challenge this week!
    Hugs, Dena

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Beautiful card! The crocheted frame is a great touch.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Your crochet is amazing!! Lovely job and it adds so much to the card. Thanks for the tutorial! :)
    ~Tori

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Your card is so pretty!! Love the details you put in your work! Just wish I understood all you said about it :) YOu are a talented lady!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oh wow! I love the way the crocheting looks on your card. This is so absolutely beautiful!!! Brilliant work! hugs, Angela

    BeantwoordenVerwijderen